Hypericum perforatum το βότανο του Ιουνίου



Αν θέλεις να μπεις στον κόσμο μας, στον κόσμο των βοτάνων ξεκίνησε από μένα. Το επιστημονικό μου όνομα είναι Hypericum perforatum. Ο λαός με λέει σπαθόχορτο, βάλσαμο, βότανο του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, υπερικό, βότανο που διώχνει τον διάβολο.



Μπορεί να φτάσω το 1 μέτρο ύψος, μα το χαρακτηριστικό μου δεν είναι αυτό. Για να με ξεχωρίζεις και να μη μπορείς να με μπερδεύεις με κάποιο άλλο βότανο πάρε τα φύλλα μου. Κράτησέ τα στο φως του ήλιου, δες τα, δες τα καλά, είναι γεμάτα τρύπες, κι αυτό οφείλεται στα μικρά μου κύτταρα που περιέχουν έλαιο.
Μου 'δωσαν την ονομασία σπαθόχορτο, γιατί μπορούσα να επουλώνω τις πληγές από τα σπαθιά.

Αν με δεις ανθισμένο είναι βέβαιο πως δε θα με μπερδέψεις. Είναι χαρακτηριστικά τα κίτρινα άνθη μου. Ανθίζω από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο.
Με γνωρίζουν στην Κίνα, στην Ινδία και στην Αίγυπτο. Για μένα μιλάνε Άραβες και Πέρσες. Είμαι το λουλούδι του θερινού ηλιοστασίου. Έβλεπαν το χρώμα των ανθέων μου και γιόρταζαν τον ήλιο, το φως και τη ζωή.

Αν με φτιάξετε ως αφέψημα, καταπολεμώ τη νευρικότητα και την κατάθλιψη. Βελτιώνω την κυκλοφορία του αίματος και την πέψη. Ανακουφίζω τις στομαχικές διαταραχές. Βοηθώ να καταλαγιάζει η ανησυχία των γυναικών στην εμμηνόπαυση.
Πώς θα με φτιάξετε ως τσάι; Είναι απλό.
Ρίξτε βραστό νερό πάνω από 2 κουταλιές του γλυκού αποξηραμένα φύλλα και άνθη. Με αφήνετε σκεπασμένο για 10' λεπτά. Σουρώνετε και πίνετε μέχρι τρία φλιτζάνια την ημέρα.

Αν με φτιάξετε ως λάδι επουλώνω τις πληγές σας. Κάντε μασάζ πάνω από τα πονεμένα μέλη σας.
Σε συνδυασμό με κόκκινο κρασί καταπράυναν τους ρευματικούς πόνους.
Αν θελήσετε να με φτιάξετε ως λάδι ακούστε τις οδηγίες μου.
Να βρίσκεστε κατά τις 7 το πρωί στο κτήμα κι αν δεν τα καταφέρετε να 'στε αυτή την ώρα,  μην είστε πέρα τις 10 το πρωί. Να είναι γύρω στις 20 Ιούνη. Να διαλέξετε να είναι μια στεγνή μέρα. Μαζί σας θα βρίσκονται εκείνη την ώρα κι οι μέλισσες, που θα ρουφούν τη γύρη μου. Θα κόψετε τ' άνθη μου. Να' χετε πάντα στο νου σας πως θα πρέπει να μου αφήνετε σε κάθε μπουκέτο μερικά άνθη ώστε να μπορέσουν να γίνουν σπόροι για να υπάρξω και την επόμενη χρονιά.
Μη με ξεριζώσετε, γίνεστε η αιτία να χαθούν οι μέλισσες κι ότι μ' έχει ανάγκη. Εσείς δεν πρόκειται να με ξαναβρείτε κι αν με μάθετε θα μ' έχετε ανάγκη. Σεβαστείτε με, είμαι το βάλσαμό σας.

Αφού συλλέξετε τα κίτρινα άνθη μου, τινάξτε τα καλά για να φύγουν τα έντομα που καμιά φορά βρίσκουν προστασία πάνω μου.
Βάλτε με σ' ένα διάφανο μπουκάλι γεμάτο ελαιόλαδο. Τα τρία τέταρτα του μπουκαλιού να 'ναι γεμάτο από τα άνθη μου. Βάλτε με έξω σ' ένα μέρος που να με βλέπει ο ήλιος, όχι όμως να με κάψει γιατί θα ταγκίσει το λάδι και σεις κάποιες φορές θα χρειαστεί να με πιείτε. Αφήστε με να πάρω αυτό το δικό μου χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα. Κάθε μέρα μην ξεχνάτε να με γυρνάτε ανάποδα και σιγά σιγά να με ξαναβάζετε στη θέση μου. Μόλις πάρω αυτό το όμορφο χρώμα, μπορεί να χρειαστώ και 6 εβδομάδες, σουρώστε με και βάλτε με πια σε σκούρο μπουκάλι και μέσα σ' ένα ντουλάπι όπου η θερμοκρασία του να είναι κατάλληλη για τη συντήρηση των τροφίμων.

Αν θέλετε μπορείτε να μ' έχετε κι ως βάμμα.
Λιώστε 15 γρ. φρέσκα άνθη σ' ένα γουδί και προσθέστε 60 γρ. οινόπνευμα 70%. Αφήστε με να μείνω για 10 μέρες πριν με στραγγίσετε και βάλτε με σε σκούρα μπουκάλια. Αν παίρνετε 10- 15 σταγόνες με 1 κουταλιά του γλυκού νερό για ένα διάστημα 2 μηνών, θα σας ανακουφίσει από τη νευρικότητα, την εξάντληση και τα ψυχολογικά προβλήματα.
Για τα τραύματα, απλώστε με και κάντε μασάζ, αλλά να είστε προσεκτικοί γιατί περιέχει οινόπνευμα και τσούζει τις ανοιχτές πληγές.

Να ξέρετε πως μπορείτε να με χρησιμοποιήσετε κι εσείς που έχετε προβλήματα με την περιοδοντίτιδα. Οδηγίες θα βρείτε σε παλαιότερη ανάρτηση εδώ.

Αν θέλετε να με φυλάξετε ως αποξηραμένο μη διστάσετε να διαβάσετε εδώ .

Επειδή είμαι βότανο έχω και τις ιδιοτροπίες μου κι είμαι απόλυτο στα θέλω μου. Επιμένω να τα σεβαστείτε.

  1. Ποτέ μα ποτέ δε θα με χρησιμοποιείτε αν δεν ρωτήσετε τον γιατρό σας.
  2. Ποτέ δεν θα με χρησιμοποιήσετε αν παίρνετε αντικαταθλιπτικά χάπια ή έχετε έντονη κατάθλιψη.
  3. Ποτέ δεν θα με χρησιμοποιήσετε αν είστε έγκυος.
  4. Ποτέ μα ποτέ δε θα με χρησιμοποιήσετε αν είναι να εκτεθείτε στον ήλιο γιατί εκνευρίζομαι και σας κάνω κατακόκκινους με δερματολογικά προβλήματα επειδή δε με ακούσατε.
Κρατήστε με κοντά σας, υπό μορφή ελαίου, για ένα χρόνο, αν είναι να με χρησιμοποιήσετε σε πόσιμη μορφή.
Θα σας παρηγορώ στον πόνο. 

Σας εύχομαι καλό μήνα.

Πηγή: Λεξικό για βότανα εκδοτικός οίκος ΤΖΙΑΜΠΙΡΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ
και τις χιλιάδες μυριάδες αναρτήσεις του διαδικτύου που ασχολούνται με τα βότανα.


Σχόλια