Ασκήσεις ευκινησίας

Ακόμα και τώρα που σας γράφω είμαι λαχανιασμένη. Πού θα πάει θα γίνω ευκίνητη και το ίδιο επιθυμώ να γίνετε κι εσείς. Ο λόγος είναι πως η μυική φθορά του σώματος που έρχεται με το πέρασμα των χρόνων είναι επώδυνη κι επικίνδυνη. Θα καταλάβετε τους λόγους αν διαβάσετε με προσοχή το κείμενο που ακολουθεί. « Η διατήρηση της κορυφαίας μάζας και μυϊκής ισχύος είναι πολύ προσωρινό φαινόμενο. «Μετά το 40ό έτος της ηλικίας και στους άνδρες και στις γυναίκες αρχίζει να χάνεται τόσο η μυϊκή μάζα όσο και η μυϊκή ισχύς. Εκτός από τους χειρώνακτες, η κορυφαία μυϊκή μάζα χάνεται προοδευτικά και δεν διατηρείται αν δεν συνοδεύεται από συστηματική άσκηση », προειδοποιεί ο κ. Λυρίτης. 

Ειδικά στις γυναίκες είναι εμφανής η μείωση της μυϊκής μάζας μετά την εμμηνόπαυση, η οποία όμως επειδή συνοδεύεται από σύγχρονη αύξηση του λιπώδους ιστού μπορεί να μη γίνεται αντιληπτή. «Στην ακραία της μορφή, η κατάσταση αυτή ονομάζεται σαρκοπενική παχυσαρκία και είναι μεγάλης κλινικής σημασίας, επειδή οι γιατροί δεν την αναγνωρίζουν εύκολα ως αιτία πρόκλησης οστεοπόρωσης, αλλά και επιδείνωσης άλλων παθήσεων», τονίζει ο καθηγητής. 

Είναι γνωστό ότι ο οστικός μεταβολισμός γίνεται ταχύτερος μετά την εμμηνόπαυση και οδηγεί σε οστική απώλεια. «Η μυϊκή αδυναμία ελαττώνει τα φορτία που ασκούνται στα οστά και, μέσω του μηχανισμού του μηχανοστάτη, οδηγεί σε αυξημένη οστική απώλεια», επισημαίνει ο κ. Λυρίτης

Ο κ. Λυρίτης είναι ο καθηγητής Ορθοπεδικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος του 
Ελληνικού Ινστιτούτου Οστεοπόρωσης.

Σας βρήκα βίντεο με ασκήσεις ευκινησίας που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι. Ακόμα κάθεστε; Ξεκινήστε γιατί χανόμαστε. Συνάντηση το βράδυ σε κανένα μπαράκι για ν' ανταλλάξουμε εμπειρίες και πιασίματα.




Πηγή