Φασκόμηλο Salvia officinalis

Είμαι γέννημα θρέμμα της Μεσογείου. Μ' αρέσει ο ήλιος. Το έδαφος δεν μ' ενδιαφέρει αν είναι ξηρό, το θέλω όμως να είναι καλά οργωμένο.

Προσφέρω απλόχερα την υγεία, εξ ου κι η επιστημονική μου ονομασία Salvia από το salvare που σημαίνει θεραπεύω.




Κορδώνομαι άθελά μου όταν θυμάμαι.

  • Τους Κινέζους ν' ανταλλάσσουν στα πανηγύρια τρία δεμάτια από το τσάι τους για να αποκτήσουν ένα δικό μου.
  • Στα χρόνια του Μεσαίωνα που χρησιμοποιούσαν ως έκφραση το: Πώς είναι δυνατόν να πεθαίνει κανείς όταν στον κήπο του μεγαλώνει ένα φασκόμηλο.
  • Στους αγγλόφωνους που επικρατούσε η άποψη πως επιβιώνω στον κήπο εκείνου του σπιτιού που αρχηγός είναι γυναίκα.
  • Στους Γάλλοι που ισχυρίζονταν πως νικούσα την παράλυση, τον πυρετό και τις νευρασθένειες.
  • Στη Δαλματία το μέλι από τ' άνθη μου να το μοσχοπουλούν.
  • Πως εγώ τους έσωσα στα χρόνια της πανώλης.

Σταματώ εδώ για να μη νομίζετε πως υπερβάλω. Θα σας πω πως επιστημονικά έχει αποδειχθεί πως:

  • Βοηθώ τις γυναίκες να περνάνε πιο ήπια τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.
  • Τους νέους μα και τους ηλικιωμένους ν' αυξάνουν τη μνήμη τους.
  • Τον πονόλαιμο κάνοντας γαργάρες με τα φύλλα μου.
  • Τα ερεθισμένα ούλα τρίβοντάς τα με τα φύλλα μου. Είμαι εξάλλου το πιστό συστατικό της οδοντόπαστας.
  • Προλαβαίνω το άσπρισμα των μαλλιών σας καμιά φορά ακόμα κι όταν αυτά έχουν γκριζάρει.
  • Σταματώ ακόμα και τα στομαχικά έλκη και τον τυμπανισμό, πίνοντας δυο φλιτζάνια τσαγιού μετά το φαγητό.
  • Αρέσω ιδιαίτερα στις γυναίκες γι' αυτό κι είμαι το κρυφό μυρωδικό στις ανδρικές κολόνιες.

Στη μαγειρική δίνω μια ιδιαίτερη μυρωδιά και γεύση στο ξύδι, στα τυριά και στα λιπαρά κρέατα. Παρακαλώ πολύ να μαγειρεύομαι μόνο το τελευταίο πεντάλεπτο.

Θέλω να θυμάστε πως περιέχω μια ουσία τη θουγιόνη. Αυτή μπορεί να είναι τοξική και γι' αυτό δεν θα πρέπει να πίνετε πάνω από 3 φλιτζάνια του τσαγιού ημερησίως. Οι έγκυες καλά θα κάνουν να μη με χρησιμοποιούν. Ούτε οι υπερτασικοί.
Όσοι έχετε τη συνήθεια να χρησιμοποιείτε τα βρασμένα φύλλα δυο και τρεις φορές να μην το κάνετε και με τα δικά μου γιατί είμαι τοξικό.

Μέχρι εδώ ήταν ο μονόλογος του φασκόμηλου εγώ το μόνο που μπόρεσα να κάνω ήταν να σας φτιάξω ένα βίντεο για να το γνωρίσετε πως είναι και από κοντά μια κι οι φωτογραφίες, καμιά φορά, δεν βοηθούν.


Σχόλια