Ασφόδελος. Asphodelus aestivus ή microcarpus



κόνδυλοι ασφόδελου

Ποτέ δεν πρόκειται να σας εγκαταλείψω. Οι αρχαίοι Έλληνες μ' έσπερναν στους τάφους γιατί πίστευαν πως οι ψυχές τρέφονταν απ' τους κονδύλους μου.

Είμαι το πρώτο που ανθίζω και δίνω δύναμη για να συνεχίσουν τη ζωή οι μέλισσες. Παρατηρείστε τα ποδαράκια τους, αν τα δείτε να κοκκινίζουν να ξέρετε πως από μένα γέμισαν το στομαχάκι τους.

Οι Παλαιστίνιοι ακόμα και σήμερα με χρησιμοποιούν για να θεραπεύσουν τα εξογκώματα που βγαίνουν ανάμεσα στις αρθρώσεις των χεριών ή των ποδιών.

Οι κόνδυλοί μου τρώγονται μαγειρεμένοι γιατί είναι πλούσια πηγή αμύλου.

Στην Ισπανία φτιάχνουν ψωμί από τους αποξηραίνοντες κονδύλους μου αφού πρώτα τους βράσουν σε μπόλικο νερό.

Ο σπόρος μου μπορεί ν' αντικαταστήσει τον καφέ.

Από την σκόνη των  αποξηραινόντων κονδύλων μαζί με κρύο νερό έφτιαχναν ισχυρή κόλλα και με χρησιμοποιούσαν οι βυρσοδέψες κι οι υποδηματοποιοί.

Αν μ' αποξηράνετε να μην ξεχάσετε να με φυλάξετε σε γυάλινο δοχείο μακριά από την υγρασία και το φως. Μπορώ να διατηρηθώ πολλά μα πάρα πολλά χρόνια.

Κι αν μ' ανακατέψετε με κρασί ή ξύδι να ξέρετε πως θα θεραπεύσετε τα προβλήματα αλωπεκιάσεως ή τριχόπτωσης. Τουλάχιστον αυτό έκαναν τ' αρχαία χρόνια...

Να ξέρετε πως φέτος η χρονιά σας θα 'ναι καλή. Παρατηρείστε το μακρύ μου στέλεχος. Είναι ίσιο, ολόισιο. Τ' αντίθετο θα σήμαινε πως η χρονιά θα ήταν κακή.

Δείτε με στο βίντεο που ακολουθεί. Δεν πρόκειται ποτέ να με ξεχάσετε ούτε και να με μπερδέψετε με κάποιο άλλο βότανο. Είμαι μοναδικό. Ανθίζω στα πιο δυσπρόσιτα κι άγονα σημεία.


Πηγή για την σημερινή ανάρτηση δόθηκαν από τα:
www.ftiaxno.gr
kentromeletisarxaiasthourias.wordpress.com
www.valentine.gr
www.melissocosmos.com

Πηγή φωτ/φίας κονδύλων:www.melissocosmos.com

Σχόλια