Ψωμί χωρίς ζύμωμα, στα γρήγορα!

Είναι εντελώς πρωτόγνωρο για μένα να κάθομαι να σας γράφω στο laptop και δίπλα μου να υπάρχει ένα πιάτο γεμάτο από φράουλες που τις έβγαλε το κτηματάκι μου!
Παιδιά είναι γλυκύτατες χωρίς να τους έχω βάλει τίποτ' άλλο πέρα από νεράκι !

Μμμ, μόλις δε ρίχνω την πρώτη δαγκωνιά, αισθάνομαι να κινούμαι απ' την κορφή μέχρι τα νύχια. Θα είναι η βιταμίνη C!

Λοιπόν το σημερινό μας θέμα προέκυψε από το γεγονός ότι το ψωμί του σπιτιού κάποια στιγμή δεν μ' έφτασε, κοινώς ξέμεινα κι επειδή εδώ δεν έχω την ευκολία της Αθήνας, βάζω πασούμι και πάω στο διπλανό στενό κι αγοράζω ό,τι μου λείπει, έφτιαξα μόνη μου ψωμί.

Αποτέλεσμα εικόνας για ψωμί

Δεν ήταν πως δεν είχα ξαναφτιάξει. Είπαμε εδώ στη Σαμοθράκη τα' χω μάθει όλα. Ήθελα όμως ένα εύκολο ψωμί, να μην έχει πολλά υλικά και να μη χρειάζεται πολύ αγάπη, στοργή και προδέρμ για να ετοιμαστεί. Γιατί η αλήθεια είναι πως το ψωμί είναι ιερό πράγμα. Θέλει τη φροντίδα του.

Έψαξα σε κάτι παλιά κιτάπια  που είχα κι αυτή η θεά Αγλαΐα Κρεμέζη είχε τη συνταγή που με βόλευε.
Ένα θα σας πω, αυτό το ψωμί πέρα από τον χρόνο που απαιτείται για να φουσκώσει το υλικό
(4μιση ώρες) και (1ώρα) ψήσιμο δεν έχει ανάγκη από τίποτα περισσότερο.
Απλά ανακατεύετε τα υλικά τ' αφήνετε για 4 ώρες να ξεκουραστούν και μετά το μείγμα αυτό το βάζετε για ψήσιμο που θα σας πάρει 1 ώρα. Αυτό είναι όλο κι όλο! Την υπόλοιπη μισή ώρα στη συνέχεια θα καταλάβετε γιατί σας την έγραψα.

Να σας πω πως το 'φτιαξα για τα ζώα μου και κάθε τρεις και λίγο πάω και τους κλέβω κι από μια μπουκίτσα, όχι απ' τα πιάτα τους! 

Να σας προετοιμάσω για το γεγονός πως δεν έχει εκείνη τη σκληρή κόρα (πω, πω μάνα μου). Είναι ένα λαστιχένιο, ας μου επιτραπεί η έκφραση ψωμάκι που τσιαπατίζει η επιφάνειά του.

Πάμε για τα υλικά και την παρασκευή της συνταγής.

Υ Λ Ι Κ Α (Για μια μεγάλη φρατζόλα)

  • 3 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 7,5 γραμμάρια (1/2 φακελάκι) μαγιά σκόνη, στιγμής
  • 1 1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
  • ελαιόλαδο, όσο χρειαστεί

Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Η 



  1. Σε μεγάλη γαβάθα ανακατεύουμε αλεύρι, μαγιά, αλάτι. Προσθέτουμε 1 και 5/8 φλιτζάνι νερό εμφιαλωμένο (χωρίς χλώριο). Ανακατεύουμε. Παίρνουμε ένα βαρύ και κολλώδες μείγμα. Σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη που την έχουμε λαδώσει (για να μην κολλήσει το μείγμα) και την αφήνουμε για 4 ώρες σε θερμοκρασία ζεστού δωματίου (ιδανικές συνθήκες αυτήν την περίοδο).
  2. Λαδώνουμε ελαφρά επιφάνεια εργασίας και ακουμπάμε πάνω τη ζύμη. Την διπλώνουμε μια δυό φορές. Της δίνουμε σχήμα σφαιρικό και την μεταφέρουμε σε καλά αλευρωμένο λαδόχαρτο. Αυτό να τοποθετηθεί πάνω σε λαμαρίνα ή επιφάνεια κοπής. Σκεπάζουμε πρόχειρα με λαδωμένη πλαστική μεμβράνη. Την αφήνουμε για μισή ώρα να διπλασιαστεί. Να η έξτρα μισή ωρίτσα που σας έγραφα.
  3. Αυτή τη μισή ώρα έχουμε ανάψει φούρνο στους 230 βαθμούς Κελσίου. Έχουμε βάλει μέσα, βαθύ ταψί με καπάκι που να χωράει τη ζύμη (μαντεμένιο, εμαγέ, πιρέξ ή κεραμικό). Να σας πω την αλήθεια μου εγώ το έβαζα σε γάστρα που είχε σκέπασμα. Επειδή αυτή τη φορά έφτιαξα διπλή δόση το έβαλα σε ταψί φαγητού που το σκέπασα με αλουμινόχαρτο. Συνεχίζουμε.
  4. Όταν η ζύμη είναι έτοιμη, βγάζουμε το σκεύος από το φούρνο. Βγάζουμε την πλαστική μεμβράνη. Τοποθετούμε λαδόχαρτο πάνω απ' το φουσκωμένο μείγμα μας κι όπως είναι το αναποδογυρίζουμε και το βάζουμε πάνω σε λαμαρίνα ή ξύλο κοπής. Αυτό γίνεται γιατί δεν είμαστε κασκαντέρ. Μετά όπως είναι η ζύμη πάνω στη νέα λαδόκολλα την μεταφέρουμε στο καυτό μαγειρικό σκεύος μας. Δεν πειράζει καθόλου που η εμφάνισή της είναι κακομούτσουνη, θα στρώσει με το ψήσιμο.
  5. Σκεπάζουμε το σκεύος μας και ψήνουμε για 30 λεπτά. Ξεσκεπάζουμε. Ρίχνουμε λίγο νεράκι πιτσιλιστά στην επιφάνεια της ζύμης και ψήνουμε για άλλα 25 με 30 λεπτά, μέχρι να ροδίσει καλά.
  6. Μην πλακώνεστε από τώρα στα τσιμπολογήματα. Αφήστε την πάνω σε μια σχάρα να κρυώσει και μετά δώστε της να καταλάβει.
Φτιάξτε τη συνταγή αυτή για μια φορά και θα γίνετε fan της, γιατί απλά είναι πεντανόστιμη και πανεύκολη.

Να ξέρετε πως έφτιαξα διπλή δόση ψωμιού βάζοντας 2 κουταλάκια του γλυκού αλάτι και βγήκε πολύ νόστιμο.
Κατανάλωσα 2 KW και μου βγήκε γύρω στα 900 γραμμάρια. Έτσι γιατί τώρα πια μετράμε και το ...

Αδέλφια μην το βάζετε κάτω με τίποτα.
Καλή σας μέρα & να ξέρετε πως αν μπορούμε ακόμα να φτιάχνουμε το ψωμί στο σπίτι μας είμαστε πολύ τυχεροί άνθρωποι.

Τις πληροφορίες της δανείστηκα από ένα παλιό τεύχος της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Extra Gourmet με τίτλο «Σπιτικό ψωμί, τραγανά παξιμάδια και λαχταριστές λαγάνες».

Το ψωμί που σας έβαλα φωτογραφία μοιάζει πάρα πολύ με το δικό μου. Εγώ δεν πρόλαβα να το τραβήξω καμιά φωτογραφία γιατί έγινε ανάρπαστο!

Πηγή φωτ/φιας: tovima.gr

Σχόλια