Δάφνη - Laurus nobilis οι θεραπευτικές ιδιότητές της

Με λένε δάφνη κι είναι ευκαιρία να σας συστηθώ.
Ανήκω στην οικογένεια των Lauraceae. Είμαι θάμνος αιωνόβιος που αν βρω τις κατάλληλες συνθήκες γίνομαι δένδρο που φτάνει μέχρι και 9 μ. ύψος. Τα φύλλα μου τα γνωρίζετε όλοι, ίσως σήμερα περισσότερο ως αποξηραμένα παρά ως φρέσκα, μα είναι χαρακτηριστικά. Λογχοειδές το σχήμα τους, έντονα πράσινα με μυρωδιά χαρακτηριστική.

Στόλισα κεφάλια ολυμπιονικών κι ηρώων. Ποιητών κι αυτοκρατόρων. Είμαι το σύμβολο της νίκης.
Λέγεται πως ο κεραυνός δεν με αγγίζει. Γι' αυτό κι οι Ρωμαίοι στόλιζαν μ' αυτό τις πόρτες των σπιτιών τους. Μα κι όταν έπιαναν οι κοσμοπλημμύρες, έκοβαν μερικά κλαδιά μου και τα 'τριβαν στις χούφτες  τους για να μην τύχει και τους ακουμπήσει κεραυνός.


Αποτέλεσμα εικόνας για δάφνη
Πηγή φωτ/φίας: home-sweet-home.pblogs.gr



Σήμερα όλα αυτά εσείς δεν τα γνωρίζετε, τα θεωρείτε παραμύθια, ας είναι. Τουλάχιστον μην ξεχνάτε να συλλέγετε τα φύλλα μου. Σας τα προσφέρω όλο τον χρόνο, μόνο περιμένετε πρώτα ν' ανθίσω. Βγάζω και μαύρους καρπούς,  μπορείτε κι αυτούς να τους μαζεύετε όταν θα έχουν ωριμάσει. Θα μας αποξηραίνετε κάτω από σκιά. Θα μας αποθηκεύετε σε αεροστεγή κουτιά που θα τα τοποθετείτε σε σκοτεινό & ξηρό μέρος.
Δεν θέλω να σας αναλύσω τα συστατικά μου, εξάλλου ποιος νοιάζεται γι' αυτά. Θα σας πω για τις φαρμακευτικές μου ιδιότητες. Μόνο αυτές ενδιαφέρουν σήμερα...

Για εσωτερική χρήση:

Αυξάνω τις εκκρίσεις του πεπτικού σας συστήματος. Έτσι επιλύω τα προβλήματα του μετεωρισμού, της αεροφαγίας, της γαστρίτιδας, της καούρας & των εντερικών σπασμών.
Βάλτε 2 φύλλα μου σ' ένα φλιτζάνι τσαγιού και ρίξτε μου βραστό νερό. Σκεπάστε με και περιμένετε για 10' λεπτά. Πιείτε μέχρι 4 φλιτζάνια την ημέρα, όχι παραπάνω.Αυτό να κάνετε και δεν θα ξαναπονέσετε.

Με χρησιμοποιούν κι ως αποχρεμπτικό. Αυτό σημαίνει πως τώρα που χειμωνιάζει σας είμαι απαραίτητη στη γρίπη σας για να καθαρίζω  ό,τι μόλυνε τις αναπνευστικές σας οδούς όπως: λαρυγγίτιδα, φαρυγγίτιδα, βρογχίτιδα, βήχα.

Κατάλληλη για την αρτηριοσκλήρωση και την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Σας καταπραΰνω τις χιονίστρες.

Σας βοηθώ στα ρευματικά νοσήματά. Για να μπορέσω να σας ανακουφίσω απ' τους πόνους αλλά και για να μειώσω τις φλεγμονές στις προσβεβλημένες περιοχές θα χρειαστείτε  4 σταγόνες απ' το αιθέριο έλαιό μου (το οποίο να είναι πόσιμο) 3 φορές την ημέρα.

Λειτουργώ κι ως διουρητικό. Οπότε αν έχετε παχυσαρκία, ουρικό οξύ, ουρική αρθρίτιδα, ρευματισμούς κι αρθρίτιδα εγώ είμαι ο σωτήρας σας. Δύο φύλλα μου χρειάζεστε να έχετε μόνο σ' ένα φλιτζάνι τσαγιού. Ρίξτε μου βραστό νερό κι αφήστε με για 10' λεπτά σκεπασμένη να βγάλω όλες μου τις καλοσύνες.

Για σας τις γυναίκες που έχετε πρόβλημα αμηνόρροιας θα βάλετε σ' ένα φλιτζάνι του τσαγιού, ένα μικρό κουταλάκι του τσαγιού εμένα αποξηραμένη και καλά θρυμματισμένη. Θα με σκεπάσετε αφού μου ρίξετε βραστό νερό και θα μ' αφήσετε για 10' λεπτά. Θα με πίνετε καθημερινά 2 φορές την ημέρα για 7 μέρες πριν την έμμηνο ρύση σας. 

Για εξωτερική χρήση:

Για τους ρευματικούς και αρθριτικούς πόνους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλοιφή που περιέχει το αιθέριο έλαιο που εξάγεται από τον καρπό μου.

Στις δερματολογικές παθήσεις που οφείλονται σε μύκητες, στα εγκαύματα, στην ακμή, στο έκζεμα. Ιδιαίτερα για το έκζεμα ρίξτε αποξηραμένα φύλλα στην μπανιέρα λίγα λεπτά πριν κάνετε μπάνιο. 
Για τα υπόλοιπα δερματολογικά σας ζητήματα δείτε τι πρέπει να κάνετε. Βάλτε μια χούφτα από τους καρπούς μου σε 250 γρ. ελαιόλαδο. Αφήστε με για 15 μέρες κοντά σ' ένα φωτεινό παράθυρο. Μετά απ' αυτό το διάστημα φιλτράρετέ με και με μια γάζα ταμπονάρετε την πληγείσα περιοχή.

Βοηθώ στην καταπολέμηση της πιτυρίδας, της ξηροδερμίας, τη σμηγματόρροια που συνήθως είναι η αιτία της απώλειας τριχών. Αυτό σημαίνει πως προλαμβάνω την τριχόπτωση ή για ν' ακριβολογώ την καθυστερώ. Κάντε μασάζ στις ρίζες και στις άκρες των μαλλιών σας με δαφνέλαιό μου. Αφήστε το γι' αρκετή ώρα ίσως κι ένα βράδυ και ξεπλύνετε με.

Σήμερα έχω γίνει γνωστή γιατί με χρησιμοποιούν πολύ συχνά ως συστατικό στα καλλυντικά. 
Στο φαγητό για ν' αρωματίσουν σούπες, κρέατα, σάλτσες. Να με αφαιρείτε μετά το μαγείρεμα. Τα μικρά, αποξηραμένα κομμάτια μου είναι αιχμηρά και μπορεί να τραυματίσω τον φάρυγγά σας και δεν θα το ήθελα.

Θα παρακαλέσω πάρα πολύ να μην με χρησιμοποιούν όσοι έχουν αδύναμο στομάχι.
Όσοι έχουν αλλεργία σε μένα. Όσοι έχουν φωτο-ευαισθησία.
Δεν θα υπερβαίνετε τη δοσολογία του τσαγιού που σας έδωσα γιατί μπορώ να προκαλέσω μέχρι και απώλεια αισθήσεων.

Αν θέλετε να με γνωρίσετε σαν νύμφη στα μυθικά χρόνια, τον συμβολισμό μου, γιατί με λένε Δάφνη του Απόλλωνα επισκεφτείτε αυτόν τον ιστοχώρο Ε Δ Ω

Θα με ξανασυναντήσετε σε παλαιότερη ανάρτηση ε δ ώ

Σχόλια