Έγινα κουνουπίδι

Κρίμα που δεν μπόρεσα να βρω την απαρχή αυτής της μαναβικής έκφρασης. Το μόνο που ξέρω είναι η επεξήγησή της, ότι δηλαδή έγινα τύφλα στο μεθύσι.

Το θέμα μας σήμερα όπως καταλάβατε είναι οι ιδιότητες του κουνουπιδιού. Δεν είναι καθόλου τυχαίο λαχανικό. Ανήκει στην ίδια κατηγορία που ανήκει το λάχανο, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών (αυτά μας μάραναν), τα γογγύλια κ.λπ.

Ξέρετε πως από μένα δεν θα ακούσετε για βαρύγδουπες εκφράσεις του στυλ «φολικό οξύ» «φλαβονοειδή» κι άλλα τέτοια που λίγοι τα ξέρουν κι ακόμα λιγότεροι τα κατανοούν. Εκτός κι αν παραστεί ανάγκη.
Μέσα απ' αυτό το site προσπαθώ να μεταφέρω γνώσεις με τον απλούστερο τρόπο που θα μπορούσαν να λεχθούν,  γιατί κι εγώ, έτσι απλά θέλω να μου εξηγούν τις απορίες μου. Όταν κάποιο θέμα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον τότε θα αναδιφήσω στη μελέτη του.
Το θέμα μας όμως είναι το κουνουπίδι. Αυτό λοιπόν το απλό λαχανικό περιέχει τέτοια στοιχεία που το κάνει ενδιαφέρον γιατί:

Αποτέλεσμα εικόνας για κουνουπιδι
Πηγή φωτ/φίας: www.elanco.gr

  • Φροντίζει την υγεία των αρτηριών μας οπότε και την καρδιά μας. Οι μωβ ποικιλίες δε, φροντίζουν και τα μάτια μας.
  • Για να μεγαλώσει χρειάζεται πάρα πολύ νερό. Αυτό σημαίνει πως αυτό το νερό προσλαμβάνεται απ' τον οργανισμό μας και νιώθουμε κορεσμό. Περιέχει επίσης, κάλιο, ένα στοιχείο που προκαλεί συχνοουρία, έχει και φυτικές ίνες οπότε είναι ότι πρέπει για δίαιτα. Κι όχι μόνο. Βοηθά αυτούς που έχουν υπέρταση, παρουσιάζουν προβλήματα δυσκοιλιότητας, χοληστερόλη.
  • Το σύμπλεγμα βιταμινών Β έχει ως αποτέλεσμα την καλή κατάσταση των νεύρων μας. Αν θέλετε να είστε ήρεμοι και να κοιμάστε σαν πουλάκια βάλτε το στη διατροφή σας. 
  • Περιέχει φυλλικό οξύ, τί να κάνουμε μας χρειάζονται κι αυτές οι λέξεις,  αυτό λοιπόν το φυλλικό οξύ, βοηθά να αναπαράγονται τα κύτταρα οπότε προτείνεται ανεπιφύλακτα στις εγκυμονούσες. Εκτός κι αν έχει δοθεί άλλη εντολή απ' τον καλό μας γιατρό.
  • Περιέχει ασβέστιο και βιταμίνη C. Όσοι έχουν οστεοπόρωση θα πρέπει να τρώνε λαχανικά αυτής της κατηγορίας σε αφθονία.


Να διαλέγουμε τα κουνουπίδια που είναι συμπαγή και λευκά. Αυτά που είναι μαλακά ή με καφέ κηλίδες ούτε που τ' ακουμπάμε.

Τα πλένουμε καλά αφού τα τεμαχίσουμε σε μικρά μπουκέτα με τρεχούμενο νερό. Τα βάζουμε σε νερό με αλάτι για 10' γιατί μέσα τους φωλιάζουν μικρά έντομα. 

Τα βράζουμε όσο γίνεται λιγότερο. Περιέχουν θείο γι' αυτό κι έχουν αυτή τη χαρακτηριστική μυρωδιά όταν μαγειρεύονται.  Θα ελαττωθεί με την ελαχιστοποίηση του χρόνου μαγειρέματος, προσθέτοντας μια κόρα μπαγιάτικο ψωμί, μερικά γαρίφαλα κι αφήνοντας ξεσκέπαστη την κατσαρόλα.

Το κουνουπίδι διαθέτει και μερικές δυσάρεστες για κάποιους από μας ιδιότητες, όπως:

  1. Εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου.
  2. Αναστέλλει την απορρόφηση ιωδίου οπότε θα πρέπει να προσέχουν τα άτομα με υποθυρεοειδισμό.
  3. Άτομα με προβλήματα στα νεφρά, ουρικό οξύ και ουρική αρθρίτιδα θα πρέπει να ρωτήσουν τον γιατρό τους για την ποσότητα που θα καταναλώσουν.
Να μου είστε χαρούμενοι αυτή θα είναι η αρχή της υγείας σας.

Και τώρα...


άπαρση (η) [κ. απάρσ-εως -εις, -εων] (λόγ.) 1. (για πλοία) η ανέλκυση τής άγκυρας, το σαλπάρισμα, η αναχώρησ 2. (για σημαίες, πανιά) η ανύψωση, η έπαρση ΑΝΤ. υποστολή 
ΣΧΛΙΟ λ. έπαρση.
[ΕΤΥΜ. < μτγν. άπαρσις < αρχ. απαίρω < απ(ο)- + αίρω].
Γ. Μπαμπινιώτης