Τα μυστικά του κουρεμπιέ & του μελομακάρονου

Κουραμπιεδάκια με γέμιση Στο σάιτ μπορείτε να βρείτε άρθρο για τα μυστικά του μελομακάρονου και επειδή ο κουραμπιές το πήρε προσωπικά το θέμα και πολύ του κακοφάνηκε που δεν έχει και αυτός ανάλογο άρθρο, είπα να του κάνω το χατήρι!
Κουραμπιές λοιπόν, λέξη που πρέρχεται από την τούρκικη koyrabiye και σημαίνει ξερό μπισκότο.  Το απόλυτο χιονάτο γλύκισμα των Χριστουγέννων.  Μερικοί είναι φανατικοί οπαδοί του και το προτιμούν από τον ανταγωνιστή του, το μελομακάρονο.  Κλασικά, τρώγεται με μπόλικη ζάχαρη άχνη αλλά όπως όλα τα πράγματα, εκμοντερνίστηκε και αυτός και φιγουράρει και με σοκολάτα ή ινδοκάρυδο.  Ας δούμε όμως αναλυτικά μερικά τιπς για να είμαστε σίγουροι ότι οι κουραμπιέδες μας θα έχουν απόλυτη επιτυχία.  Γιατί κακά τα ψέματα, κάθε νοικοκυρά θέλει να ακούει από τους καλεσμένους της επαίνους και επιφωνήματα απόλαυσης όταν γεύονται αυτά που φτιάχνει!
-  Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας υλικά.  Αυτό βέβαια ισχύει για όλα τα γλυκά και φαγητά που φτιάχνουμε.
-  Το βούτυρο που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι γάλακτος και θα το βρούμε σε βαζάκι.  Γίνεται συνήθως από αιγοπρόβειο γάλα και το χρησιμοποιούμε κρύο ώστε να είναι σε στερεή μορφή.
-  Είναι πολύ σημαντικό να χτυπήσουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη πάρα πολύ καλά, με το εργαλείο του μίξερ που λέγεται φτερό, σε υψηλή ταχύτητα για περίπου 20 λεπτά.  Μπορεί να σας φαίνονται πολλά τα 20 λεπτά αλλά όσο πιο πολύ το χτυπήσουμε, τόσο πιο καλή θα γίνει η ζύμη και τόσο πιο αφράτοι θα γίνουν οι κουραμπιέδες!
-  Από τη στιγμή που θα αρχίσουμε να προσθέτουμε αλεύρι, θα πρέπει να χαμηλώσουμε τη ταχύτητα του μίξερ ώστε το χτύπημα να γίνεται αργά και να μην καταστραφεί η αφράτη ζύμη που έχουμε πετύχει.
-  Τους κουραμπιέδες πρέπει να τους ψήνουμε σε χαμηλή θερμοκρασία και όχι πάρα πολύ για να έχουν τέλεια υφή και χρώμα.
-  Αν θέλουμε, μόλις τους βγάλουμε από το φούρνο, τους ραντίζουμε με ροδόνερο.
-  Δεν τους πασπαλίζουμε με άχνη αν δεν κρυώσουν πρώτα πλήρως και αν θέλουμε μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο corn flour στην άχνη ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα νοτίσουν.
-  Για να τους διατηρήσουμε αφράτους και τραγανούς θα πρέπει να τους σκεπάσουμε καλά διαφορετικά θα απορροφήσουν υγρασία και θα νοτίσουν.
-  Μπορούμε να τους διατηρήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα αν τους αποθηκεύσουμε σε κουτί που κλείνει αεροστεγώς.

Ένας κουραμπιές μας "χαρίζει" απλόχερα μέχρι και 180 θερμίδες!  Ρίξτε μια ματιά και στο σχετικό άρθρο που έχουμε για τη θρεπτική αξία του κουραμπιέ αλλά και του μελομακάρονου ώστε να ξέρετε τι γίνεται πριν κάνετε βουτιά στις πιατέλες με το σκεπτικό "μια ζωή την έχουμε!".
μελομακάροναΤα μελομακάρονα είναι ελληνικό παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων.
Μπορεί τα υλικά να είναι απλά, αλλά χρειάζεται πολύ προσοχή στην εκτέλεση και στο σιρόπιασμα.


Μερικές συμβουλές που πρέπει να τηρούμε είναι οι εξής:
  1. Μη ζυμώνετε πολύ ώρα τα μελομακάρονα γιατί θα γίνουν σκληρά και δεν θα απορροφούν το σιρόπι όπως πρέπει. Αυτό οφείλεται στη σύσταση των υλικών τους.
  2. Όσον αφορά το σιρόπιασμα, οι γνώμες είναι αρκετές και διαφορετικές. Προτείνουμε να ακολουθήσετε τις οδηγίες της κάθε συνταγής, μια που άλλες ζητάνε τα μελομακάρονα ζεστά και το σιρόπι κρύο, άλλες τα μελομακάρονα κρύα και το σιρόπι ζεστό και άλλες να είναι ζεστά και τα δύο. Εάν ζητάει η συνταγή ζεστά μελομακάρονα με κρύο σιρόπι, προσέξτε γιατί καθώς συνεχίζουμε αυτή τη διαδικασία, το σιρόπι ζεσταίνεται. Έτσι πρέπει να το κρυώνουμε ανά διαστήματα.
  3. Το σιροπιασμένο μελομακάρονο έχει την ιδιότητα να απορροφά την υγρασία από το περιβάλλον και να μαλακώνει ή αντιθέτως να ξεραίνεται σε ένα ξηρό περιβάλλον. Γι' αυτό πρέπει να διατηρείται σε κάποιο σκεύος ή προστατευμένο με μεμβράνη.
  4. Για να πετύχουμε τις γραμμώσεις πάνω στο μελομακαρονο, μπορούμε αφού το πλάσουμε να το κυλίσουμε πάνω σε ένα κόσκινο. Έτσι θα αποκτήσει τα χαρακτηριστικά τετραγωνάκια. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα πιρούνι ή ακόμα τον τρίφτη του τυριού.
Να ξέρετε πως ένα μέτριο μελομακάρονο έχει περίπου 150 - 250 θερμίδες, ανάλογα με τη συνταγή. Είναι όμως πιο υγιεινό από τους κουραμπιέδες, γιατί περιέχει μέλι και ελαιόλαδο αντί για ζάχαρη και βούτυρο. Έχει δηλαδή ωφέλιμα λιπαρά, βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία. Αλλά όπως πάντα, παν μέτρον άριστον κα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην κατανάλωσή τους. Διαβάστε και το άρθρο των διατροφολόγων μας για τη θρεπτική αξία του μελομακάρονου και του κουραμπιέ.
 Πηγή ανάρτησης:www.sintagespareas.gr