Η Σοκολατόπιτα του Νικόλα μου

6 Δεκέμβρη σήμερα. Γιορτάζουν η Νίκους (αυτό το θηλυκό άρθρο που χρησιμοποιούν οι Σαμοθρακίτες στ' αρσενικά ουσιαστικά, απ' την αρχή της εγκατάστασής μου στο νησί με είχε ξετρελάνει) κι οι Νικολέτες. Να σας χαιρόμαστε!
Κάθε φορά που γιορτάζουμε τον Άγιο Νικόλαο εγώ πρέπει να φτιάξω αυτή τη συγκεκριμένη σοκολατόπιτα για τον δικό μου Νικόλα. Δεν στοιχίζει κι η παρασκευή της είναι πιο εύκολη κι από κέικ.

Σοκολατόπιτα Της Χρυσάνθης


Υ λ ι κ ά  για το μείγμα
  •          1 κούπα αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
  •         1 κούπα ζάχαρη
  •         1/2 κούπα κακάο
  •         1 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ
  •         1/2 κουταλάκι του γλυκού σόδα
  •         1 κούπα γάλα
  •         1/3 κούπας σπορέλαιο
  •         1 αβγό μεγάλο
  •         2 βανίλιες
  •         λίγο αλάτι
Υ λ ι κ ά  για το γλάσο
  •            250γρ κουβερτούρα
  •          1/2 κούπα γάλα
  •          1 κουταλιά της σούπας βούτυρο
  •          1 βανίλια
  •          1 κουταλάκι του γλυκού σπορέλαιο

Παρασκευή συνταγής

  1. Ανακατεύουμε στο μίξερ όλα τα υλικά (εύκολο ε;)
  2. Ψήνουμε για 45 λεπτά στους 180 βαθμούς Κελσίου.
  3. Λιώνουμε σε μπαιν - μαρί την κουβερτούρα με το βούτυρο. Τ' αποσύρουμε από τη φωτιά. Προσθέτουμε το γάλα, τη βανίλια και το σπορέλαιο. Ανακατεύουμε με ξύλινο κουτάλι για να μην χαλάσει η γυαλάδα της σοκολάτας.
  4. Γλασάρουμε το γλυκό όταν αυτό έχει κρυώσει.
Συνήθως το φτιάχνω σε στρογγυλό ταψί για να φαίνεται σαν τούρτα όταν το γλασάρω. Πάντα λαδώνω με σπορέλαιο και βάζω λαδόκολλα στον πάτο του ταψιού αλλά και στα πλαϊνά τοιχώματά του ώστε να είναι εύκολη η μεταφορά του σε πιατέλα.

Η συνταγή έχει παρθεί από www.sintagespareas.gr

Και τώρα...



οσονούπω επίρρ. (αρχαιοπρ.) σε λίγο, όπου να 'ναι: αναμένεται - η άφιξη τού πρωθυπουργού.
[ΕΤΥΜ. < αρχ. όσον ούπω < όσον (ουδ. τού επιθ. όσος) + ούπω «όχι ακόμα, όχι μέχρι τώρα»].
Γ. Μπαμπινιώτης

Αυτή η λέξη έχει για μένα την ιστορία της. Στο σπίτι μας χρησιμοποιούσαμε την αδελφή μου την Βενετία ως κινητό λεξικό. Είναι αλήθεια πως για κάθε απορία σ' αυτήν απευθυνόμουν. Κάποια μέρα που τη ρώτησα για την ερμηνεία αυτής της λέξης εκείνη μου απάντησε εκνευρισμένη «Αφρικανός φύλαρχος». Είχε βαρεθεί η έρμη να μου λύνει μονίμως τις απορίες μου. Για πάρα πολλά χρόνια πίστευα πως το οσονούπω σήμαινε Αφρικανός φύλαρχος...




Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου